REGULAMIN V TURNIEJU KLAS POLICYJNYCH
REGULAMIN
V TURNIEJU KLAS POLICYJNYCH WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO
IM. ASP. JANA KUBIAKA
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Turniej Klas Policyjnych woj. wielkopolskiego odbędzie 20-21 kwietnia 2018 roku się w Jarocinie.
- Rozpoczęcie turnieju o godzinie 10.00. Weryfikacja drużyn od 9.00 do 9.30 w ZSP nr 2 przy ul. Franciszkańskiej 2 (sala sportowa).
- Odprawa techniczna od 9.30 do 10.00.
- Podsumowanie turnieju oraz wręczenie nagród odbędzie się 21 kwietnia o godzinie 10.00.
- Udział w konkursie jest bezpłatny. Organizatorzy zapewniają uczestnikom i opiekunom nocleg oraz wyżywienie.
- Organizatorami Turnieju są Komenda Powiatowa Policji w Jarocinie, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. E. Kwiatkowskiego
w Jarocinie, Starostwo Powiatowe w Jarocinie oraz Stowarzyszenie Przyjaciół Dwójki. - W Turnieju udział mogą wziąć szkoły ponadgimnazjalne z województwa wielkopolskiego, w których prowadzone są klasy o profilu policyjnym
i które mają podpisaną Umowę Partnerską z Komendą Wojewódzką Policji w Poznaniu. - Turniej im. Asp. Jana Kubiaka organizowany jest w związku z obchodami Dnia Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej w celu uczczenia pamięci polskich policjantów zamordowanych w Kalininie (obecnie Twer).
- Szczegółowy program turnieju zostanie przesłany do szkół do końca marca 2018 roku.
Rozdział II
WARUNKI UCZESTNICTWA W TURNIEJU
- Dyrektor szkoły w terminie do 31 marca 2018 r. przesyła na adres: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Jarocinie, ul. Franciszkańska 2, 63-200 Jarocin zgłoszenie do udziału w Turnieju. Zgłoszenie proszę przesłać pocztą internetową na adres zuza-361@wp.pl. Dodatkowych informacji udziela mł. asp. Agnieszka Zaworska tel. 62 749 82 09, kom. 605 192 962
- W sytuacjach losowych możliwe jest dokonanie zmiany zawodnika reprezentacji. O zmianie należy poinformować organizatora turnieju najpóźniej na odprawie technicznej poprzedzającej rozpoczęcie rywalizacji.
- W turnieju uczestniczą reprezentacje szkół składające się z:
a) trzech zawodników (w każdej drużynie musi być minimum
jedna dziewczyna).
b) kierownika reprezentacji wyznaczonego przez dyrektora szkoły.
c) w skład reprezentacji mogą wchodzić uczniowie klas maturalnych.
d) daną szkołę może reprezentować tylko jedna drużyna
4. Zawodnicy zobowiązani są posiadać strój sportowy.
Rozdział III
ZASADY ORGANIZACJI TURNIEJU
1. W ramach turnieju rozgrywane są następujące konkurencje:
a) test umiejętności strzeleckich, za który reprezentacja może zdobyć 120 punktów
b) tor przeszkód, za który reprezentacja może zdobyć 120 punktów
c) pierwsza pomoc przedmedyczna, za którą reprezentacja może zdobyć 120 punktów
d) rzut granatem, za który reprezentacja może zdobyć 120 punktów
e) manewry nocne, za które reprezentacja może zdobyć 120 punktów
2. Pracami komisji sędziowskiej kieruje Sędzia Główny Turnieju.
3. Sędzia Główny Turnieju oraz członkowie komisji sędziowskich powoływani są przez Komendanta Powiatowego Policji w Jarocinie spośród oficerów Komendy Powiatowej w Jarocinie oraz kadry Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Jarocinie.
4. Zasady organizacyjne oraz sposób przeprowadzenia poszczególnych konkurencji przedstawione zostaną podczas odprawy technicznej.
5. W uzasadnionych przypadkach Sędzia Główny Turnieju, na wniosek sędziego konkurencji, może podjąć decyzję o zmianie zasad organizacyjnych konkurencji lub zadecydować o jej odwołaniu.
6. Wyniki poszczególnych konkurencji, w tym normy czasowe, przeliczane są jednakowo, zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.
Rozdział IV
ZASADY ORGANZIACJI POSZCZEGÓLNYCH KONKURENCJI
I TOR PRZESZKÓD
1. Każdy z zawodników pokonuje tor przeszkód oddzielnie.
2. Tor przeszkód należy pokonać zgodnie z zasadami ustalonymi
w załączniku nr 2.
3. Za każdą źle pokonaną przeszkodę (przewrócenie pachołka, nieprawidłowo wykonany przewrót, rzucenie manekina, przewrócenie płotka, źle wykonany rzut piłką lekarską, źle wykonane skłony, źle pokonana skrzynia oraz nieprawidłowy bieg wahadłowy) sędziowie przyznają punkty karne, które odejmowane są od punktów zdobytych po całkowitym pokonaniu toru.
4. Zasady punktacji
1:12 – 1:16 40 pkt
1:17 – 1:21 38 pkt
1:22 – 1:26 36 pkt
1:27 – 1:31 34 pkt
1:32 – 1:26 32 pkt
1:37 – 1:41 30 pkt
1:42 – 1:46 28 pkt
1:47 – 1:51 26 pkt
1:52 – 1:56 24 pkt
1:57 – 2:01 22 pkt
2:02 – 2:06 20 pkt
2:07 – 18 pkt
- Za ominięcie lub nieprawidłowe pokonanie jednej z przeszkód lub celowe działania niepożądane zawodnik zostaje zdyskwalifikowany (interpretacja sędziego).
II RZUT GRANATEM
- Zawodnik wykonuje rzut granatem dowolną techniką z odległości
10 metrów do wyznaczonego punktu. - Wyznaczony punkt stanowi metalowa pokrywa o średnicy 1 m.
- Rzut uznaje się za zaliczony, kiedy granat spadnie bezpośrednio na wyznaczony punkt.
- Przed przystąpieniem do konkurencji każdy z zawodników wykonuje jeden rzut próbny (jako pierwszy), który nie jest punktowany i cztery kolejne rzuty, które podlegają punktacji.
- Zasady punktowania konkurencji: rzut celny 10 punktów, rzut niecelny 0 punktów.
III STRZELANIE
- Każdy zawodnik oddaje 1 strzał próbny oraz 4 strzały konkursowe liczonych do punktacji.
- Strzelanie odbywa się z karabinka pneumatycznego wiatrówki firmy Hatsan do tarczy ( 14x14), z odległości 10 metrów, w pozycji stojącej.
- Karabinek wraz ze śrutem (4,5 mm) znajdować się będzie na stanowisku strzeleckim.
- Zabrania się korzystania z powiększających urządzeń optycznych, poziomu, podpórek itp.
- Zabrania się trenerom i innym osobom udzielania informacji i porad
w trakcie odbywania strzelania przez zawodników. - Każdy zawodnik może uzyskać maksymalnie 40 punktów, a drużyna 120.
- W przypadku zdobycia przez zespoły takiej samej liczby punktów
o kolejności zespołu w klasyfikacji konkurencji decyduje większa liczba trafionych „10”, „9”, itd.
IV PIERWSZA POMOC
1. Zadanie dla drużyny przedstawione zostanie w postaci dynamicznej scenki sytuacyjnej.
2. Wszystkie elementy zadania muszą być wykonane w formie praktycznej. 3. W trakcie wykonywania zadania członkowie drużyny mogą konsultować się ze sobą.
4. W skład elementów zadania będą wchodziły czynności związane min z:
- zabezpieczeniem miejsca zdarzenia,
- bezpieczeństwem ratowników, osób poszkodowanych i świadków,
- wezwaniem pomocy kwalifikowanej,
- udzieleniem I pomocy poszkodowanym,
5. Drużyna może posiadać własną apteczkę z podstawowym wyposażeniem, w przypadku jej braku niezbędne materiały zostaną przekazane podczas scenki sytuacyjnej.
6. Maksymalna liczba punktów dla drużyny wynosi 120 punktów, które stanowią sumę punktów uzyskanych za poszczególne elementy scenki.
7. Opiekun drużyny może obserwować wykonywanie czynności przez drużynę z wyznaczonego miejsca, jednak nie może udzielać wskazówek w jakiejkolwiek formie (dyskwalifikacja drużyny).
8. Po wykonaniu zadania przez drużynę nastąpi podsumowanie zadania
i podliczenie punktów.
V MANEWRY NOCNE
- Manewry obejmować będą nocny marszobieg z zadaniami według mapy.
- Przed rozpoczęciem marszu zostaną omówione zasady marszobiegu.
- Na trasie marszobiegu mogą występować przeszkody terenowe oraz dodatkowe zadania.
- Na trasie znajdować się będą ukryci obserwatorzy weryfikujący poprawność zadania.
- Maksymalna suma punktów możliwa do uzyskania to 120 punktów.
- Szczegółowy regulamin marszobiegu zostanie przesłany do końca marca 2018 roku.
Rozdział V
ZASADY KLASYFIKACJI UCZESTNIKÓW TURNIEJU
1. Suma punktów uzyskanych przez reprezentację w poszczególnych konkurencjach stanowi podstawę klasyfikacji generalnej turnieju.
2. W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów, o kolejności decyduje ilość pierwszych miejsc zajętych w poszczególnych konkurencjach.
3. Reprezentacje, które zajmą miejsca od 1 do 3, otrzymają puchary oraz nagrody rzeczowe.
4. Spośród uczestników turnieju wyłoniona zostanie także trójka najlepszych zawodników i zawodniczek , którzy indywidualnie uzyskają największą ilość punktów.
5. Zawodnicy, o których mowa w punkcie 4, otrzymają medale oraz nagrody rzeczowe.
6. W klasyfikacji indywidualnej oceniany jest tor przeszkód, strzelanie oraz rzut granatem.
Rozdział VI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Dyrektorzy szkół drużyn biorących udział w turnieju wyrażają zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych przez organizatora (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926). Informacje zawierające dane szkoły: adres, nr telefonu, e-mail służą tylko do celów związanych z organizacją Turnieju.
Załącznik 1
ZGŁOSZENIE DO TURNIEJU
Pełna nazwa szkoły: ………………………………………………………………….
Adres szkoły: ………………………………………………………………………….
Nr telefonu szkoły:………………………. Fax: ……………………………………
Ades e – mail szkoły:…………………………………………………………………..
Imię i nazwisko dyrektora szkoły: …………………………………………………
ZGŁOSZENIE REPREZENTACJI
Imię i nazwisko kierownika reprezentacji:…………………………………………….
Tel. kontaktowy do kierownika reprezentacji: ……………………………………….
Skład reprezentacji:
Lp. |
Imię i nazwisko zawodnika |
PESEL |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
………………………………………………….
Pieczątka i podpis dyrektora szkoły