Regulamin III Turnieju Klas Policyjnych woj. wielkopolskiego
REGULAMIN
III TURNIEJU KLAS POLICYJNYCH WOJEWóDZTWA WIELKOPOLSKIEGO
IM. ASP. JANA KUBIAKA
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGóLNE
- Turniej Klas Policyjnych woj. Wielkopolskiego odbywa się w Jarocinie 28 kwietnia 2016r. od godz. 10.00
- Organizatorami Turnieju są Komenda Powiatowa Policji w Jarocinie oraz Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. E. Kwiatkowskiego w Jarocinie.
- W Turnieju udział mogą wziąć szkoły ponadgimnazjalne z województwa wielkopolskiego, w których prowadzone są klasy o profilu policyjnym i które maja podpisana Umowę Partnerską z Komendą Wojewódzką Policji w Poznaniu.
- Turniej im. Asp. Jana Kubiaka organizowany jest w związku z obchodami Dnia Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej w celu uczczenia pamięci polskich policjantów zamordowanych w Kalininie (obecnie Twer).
Rozdział II
WARUNKI UCZESTNICTWA W TURNIEJU
- Dyrektor szkoły o której mowa w pkt 3 Rozdziału II, w terminie do 31 marca 2016 r. przesyła na adres: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Jarocinie, ul. Franciszkańska 2, 63-200 Jarocin zgłoszenie do udziału w Turnieju. Zgłoszenie można przesłać pocztą tradycyjną bądź pocztą internetową na adres agnieszka.zaworska@jarocin.policja.gov.pl. Zgłoszenia można przesłać także faksem na nr. 62 749 82 25 z dopiskiem „Turniej”. Wzór zgłoszenia stanowi Załącznik nr 1. Dodatkowych informacji udziela mł. asp. Agnieszka Zaworska tel. 62 749 82 09, kom. 605 192 962
- W sytuacjach losowych możliwe jest dokonanie zmiany zawodnika reprezentacji. O zmianie należy poinformować organizatora Turnieju najpóźniej na odprawie technicznej poprzedzającej rozpoczęcie rywalizacji.
- W Turnieju uczestniczą reprezentacje szkół składające się z:
a) trzech zawodników (w każdej drużynie musi być minimum 1 dziewczyna)
b) kierownika reprezentacji wyznaczonego przez dyrektora szkoły
c) w skład reprezentacji mogą wchodzić uczniowie klas maturalnych.
4. Zawodnicy zobowiązani są posiadać strój sportowy.
Rozdział III
ZASADY ORGANIZACJI TURNIEJU
1. W ramach turnieju rozgrywane są następujące konkurencje:
a) test umiejętności strzeleckich za który reprezentacja może zdobyć 120 punktów
b) tor przeszkód za który reprezentacja może zdobyć 120 punktów
c) I pomoc przedmedyczna
d) rzut granatem
2. Pracami komisji sędziowskiej kieruje Sędzia Główny Turnieju.
3. Sędzia Główny Turnieju oraz członkowie komisji sędziowskich powoływani są przez Komendanta Powiatowego Policji w Jarocinie oraz spośród kadry Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Jarocinie.
4. Zasady organizacyjne oraz sposób przeprowadzenia poszczególnych konkurencji przedstawione zostaną podczas odprawy technicznej.
5. W uzasadnionych przypadkach Sędzia Główny Turnieju, na wniosek Sędziego konkurencji, może podjąć decyzję o zmianie zasad organizacyjnych konkurencji lub zadecydować o jej odwołaniu.
6. Wyniki poszczególnych konkurencji, w tym normy czasowe, przeliczane są jednakowo, zarówno dla kobiet jak i mężczyzn.
Rozdział IV
ZASADY ORGANZIACJI POSZCZEGóLNYCH KONKURENCJI
- Każdy z zawodników pokonuje tor przeszkód oddzielnie.
- Dotknięcie płotka lekkoatletycznego nie skutkuje odjęciem punktów.
- Nie wykonanie prawidłowo rzutu granatem skutkuje odjęciem 3 punktów.
- Nie wykonanie prawidłowo rzutu piłką lekarską skutkuje odjęciem 3 punktów
- Przekroczenie limitu czasu (1:41:00 dla każdego uczestnika niezależnie od plci liczony jest jednakowo) skutkuje odjęciem 2 punktów za każdą przekroczoną sekundę.
- Nie wykonanie prawidłowo przewrotu w tył lub w przód skutkuje odjęciem 3 punktów.
- Test umiejętności strzeleckich przeprowadzany jest w formie zadania praktycznego.
- Wykonanie zadania polega na oddaniu 4 strzałów przez każdego zawodnika, z wiatrówki, z odległości 10 metrów, z postawy stojącej w czasie 3 minut.
- Organizatorzy Turnieju zapewniają broń i amunicję.
- Przestrzeliny punktowane są od 0 do 10. Przestrzelina styczna z linią pola o wyższej wartości liczona jest na korzyść zawodnika.
- Wyniki strzelania są podawane w obecności zawodnika.
- I pomoc przedmedyczna wykonywana i oceniana jest zespołowo.
- Każda drużyna wykonuje takie same zadanie
- W konkurencji I pomocy oceniane są:
- zabezpieczenie miejsca wypadku
- bezpieczeństwo ratowników
- ocena stanu poszkodowanego i udzielenie pomocy
- czynności wezwania pomocy
Rozdział V
ZASADY KLASYFIKACJI UCZESTNIKóW TURNIEJU
1. Suma punktów uzyskanych przez reprezentację w poszczególnych konkurencjach stanowi podstawę klasyfikacji generalnej Turnieju.
2. W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów, o kolejności decyduje miejsce zajęte w konkurencji „tor przeszkód”.
3. Reprezentacje, które zajmą trzy pierwsze miejsca otrzymają puchary.
4. Spośród uczestników turnieju wyłoniona zostanie także trójka zawodników w klasyfikacji męskiej, oraz trójka zawodniczek w klasyfikacji kobiet, którzy indywidualnie uzyskają największą ilość punktów.
5. Zawodnicy o których mowa w punkcie 4 otrzymają medale.
6. W klasyfikacji indywidualnej oceniany jest tor przeszkód oraz strzelanie.
Rozdział VI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Dyrektorzy szkół drużyn biorących udział w Turnieju wyrażają zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych przez organizatora (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926). Informacje zawierające dane szkoły: adres, nr telefonu, e-mail służą tylko do celów związanych z organizacją Turnieju.
Zał. nr 1 do Regulaminu Turnieju
……………………………… ………………………………..
Pieczęć szkoły data
ZGŁOSZENIE DO TURNIEJU
Pełna nazwa szkoły: ………………………………………………………………….
Adres szkoły: ………………………………………………………………………….
Nr telefonu szkoły:………………………. Fax: ……………………………………
Ades e – mail szkoły:…………………………………………………………………..
Imię i nazwisko dyrektora szkoły: ……………………………………………………
ZGŁOSZENIE REPREZENTACJI
Imię i nazwisko kierownika reprezentacji:…………………………………………….
Tel. kontaktowy do kierownika reprezentacji: ……………………………………….
Skład reprezentacji:
Lp. |
Imię i nazwisko zawodnika |
PESEL |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
………………………………………………….
Pieczątka i podpis dyrektora szkoły