Alkohol tylko po okazaniu dowodu
Ruszyła kolejna edycja ogólnopolskiej kampanii "Pozory mylą, dowód nie". W jej ramach jarocińscy policjanci odwiedzają sklepy i lokale w których sprzedawany jest alkohol, by uświadomić sprzedawcom, że dorosły wygląd nie zawsze jest oznaką pełnoletności.
Głównym celem kampanii jest edukacja sprzedawców napojów alkoholowych w obszarze przysługujących im praw i ciążących na nich obowiązków. Podczas kontroli punktów handlowych, policjanci rozmawiają ze sprzedawcami o założeniach akcji, rozdają ulotki a przede wszystkim uczulają, że sprzedaż alkoholu osobom nieletnim jest przestępstwem. Zwracają uwagę na to, by sprzedający nie bali się żądać od klientów okazania dowodu osobistego, gdyż tylko wtedy mają oni pewność, że alkohol, który sprzedali trafia do osoby pełnoletniej. Dorosły wygląd nie zawsze świadczy o rzeczywistym wieku kupującego.
Sprzedający bardzo chętnie włączali się do dyskusji i dzielili swoimi spostrzeżeniami, zadawali pytania. Sami przyznali, że pozory często mylą i w razie wątpliwości proszą o dowód, co często kwitowane jest uśmieszkami kupujących. Wszystkie sklepy, które do tej pory odwiedzili mundurowi, były zaopatrzone w informacje o zakazie sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 lat. Wkrótce policjanci odwiedzą kolejne placówki.