Turniej Klas policyjnych Województwa Wielkopolskie

Regulamin VI turnieju klas policyjnych woj. wielkopolskiego im asp. Jana Kubiaka

REGULAMIN

VI TURNIEJU KLAS POLICYJNYCH WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO

IM. ASP. JANA KUBIAKA

 

Rozdział I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

  1. Turniej Klas Policyjnych woj. wielkopolskiego odbędzie się 24-25 kwietnia 2019 roku
    w Jarocinie.

  2. Rozpoczęcie turnieju o godzinie 10.00. Weryfikacja drużyn od 9.00 do 9.30 w Komendzie Powiatowej Policji w Jarocinie przy ul. Bohaterów Jarocina 15.

  3. Odprawa techniczna od 9.30 do 9.45.

  4. Podsumowanie turnieju oraz wręczenie nagród odbędzie się 25 kwietnia o godzinie 10.00
    w Mickiewiczowskim Centrum Turystycznym w Żerkowie.

  5. Udział w konkursie jest bezpłatny. Organizatorzy zapewniają uczestnikom i opiekunom nocleg oraz wyżywienie.

  6. Organizatorami Turnieju są Komenda Powiatowa Policji w Jarocinie, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. E. Kwiatkowskiego w Jarocinie, Starostwo Powiatowe w Jarocinie oraz Stowarzyszenie Przyjaciół Dwójki.

  7. W Turnieju udział mogą wziąć szkoły ponadgimnazjalne z województwa wielkopolskiego,
    w których prowadzone są klasy o profilu policyjnym i które mają podpisaną Umowę Partnerską
    z Komendą Wojewódzką Policji w Poznaniu.

  8. Turniej im. Asp. Jana Kubiaka organizowany jest w związku z obchodami Dnia Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej w celu uczczenia pamięci polskich policjantów zamordowanych
    w Kalininie (obecnie Twer).

  9. Szczegółowy program turnieju zostanie przesłany do szkół do końca marca 2019 roku.

 

Rozdział II

WARUNKI UCZESTNICTWA W TURNIEJU

 

  1. Dyrektor szkoły w terminie do 31 marca 2019 r. przesyła zgłoszenie do udziału pocztą internetową na adres zuza-361@wp.pl. Dodatkowych informacji udziela asp. Agnieszka Zaworska, tel. kom. 605 192 962, tel. stacjonarny 62 749 82 09.

  2. W sytuacjach losowych możliwe jest dokonanie zmiany zawodnika reprezentacji. O zmianie należy poinformować organizatora turnieju najpóźniej na odprawie technicznej poprzedzającej rozpoczęcie rywalizacji.

  3. W turnieju uczestniczą reprezentacje szkół składające się z:

  1. trzech zawodników (w każdej drużynie musi być minimum jedna dziewczyna).

  2. kierownika reprezentacji wyznaczonego przez dyrektora szkoły.

  3. w skład reprezentacji mogą wchodzić uczniowie klas maturalnych.

  4. daną szkołę może reprezentować tylko jedna drużyna

  1. Zawodnicy zobowiązani są posiadać strój sportowy.

 

Rozdział III

ZASADY ORGANIZACJI TURNIEJU

 

  1. W ramach turnieju rozgrywane są następujące konkurencje:

  1. test umiejętności strzeleckich, za który reprezentacja może zdobyć 120 punktów

  2. tor przeszkód, za który reprezentacja może zdobyć 120 punktów

  3. pierwsza pomoc przedmedyczna, za którą reprezentacja może zdobyć 120 punktów

  4. rzut granatem, za który reprezentacja może zdobyć 120 punktów

  5. manewry nocne, za które reprezentacja może zdobyć 120 punktów

  1. Pracami komisji sędziowskiej kieruje Sędzia Główny Turnieju.

  2. Sędzia Główny Turnieju oraz członkowie komisji sędziowskich powoływani są przez Komendanta Powiatowego Policji w Jarocinie spośród oficerów Komendy Powiatowej w Jarocinie oraz kadry Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Jarocinie.

  3. Zasady organizacyjne oraz sposób przeprowadzenia poszczególnych konkurencji przedstawione zostaną podczas odprawy technicznej.

  4. W uzasadnionych przypadkach Sędzia Główny Turnieju, na wniosek sędziego konkurencji, może podjąć decyzję o zmianie zasad organizacyjnych konkurencji lub zadecydować o jej odwołaniu.

  5. Wyniki poszczególnych konkurencji, w tym normy czasowe, przeliczane są jednakowo, zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.

 

Rozdział IV

ZASADY ORGANZIACJI POSZCZEGÓLNYCH KONKURENCJI

I TOR PRZESZKÓD

 

  1. Każdy z zawodników pokonuje tor przeszkód oddzielnie.

  2. Tor przeszkód należy pokonać zgodnie z zasadami ustalonymi w załączniku nr 2.

  3. Za każdą źle pokonaną przeszkodę (przewrócenie pachołka, nieprawidłowo wykonany przewrót, rzucenie manekina, przewrócenie płotka, źle wykonany rzut piłką lekarską, źle wykonane skłony, źle pokonana skrzynia oraz nieprawidłowy bieg wahadłowy) sędziowie przyznają punkty karne, które odejmowane są od punktów zdobytych po całkowitym pokonaniu toru.

  4. Zasady punktacji

1:12 – 1:16 40 pkt

1:17 – 1:21 38 pkt

1:22 – 1:26 36 pkt

1:27 – 1:31 34 pkt

1:32 – 1:26 32 pkt

1:37 – 1:41 30 pkt

1:42 – 1:46 28 pkt

1:47 – 1:51 26 pkt

1:52 – 1:56 24 pkt

1:57 – 2:01 22 pkt

2:02 – 2:06 20 pkt

2:07 – 18 pkt

  1. Za ominięcie lub nieprawidłowe pokonanie jednej z przeszkód lub celowe działania niepożądane zawodnik zostaje zdyskwalifikowany (interpretacja sędziego).

 

II RZUT GRANATEM

  1. Zawodnik wykonuje rzut granatem dowolną techniką z odległości 10 metrów do wyznaczonego punktu.

  2. Wyznaczony punkt stanowi metalowa pokrywa o średnicy 1 m.

  3. Rzut uznaje się za zaliczony, kiedy granat spadnie bezpośrednio na wyznaczony punkt.

  4. Przed przystąpieniem do konkurencji każdy z zawodników wykonuje jeden rzut próbny
    (jako pierwszy), który nie jest punktowany i cztery kolejne rzuty, które podlegają punktacji.

  5. Zasady punktowania konkurencji: rzut celny 10 punktów, rzut niecelny 0 punktów.

 

III STRZELANIE

  1. Każdy zawodnik oddaje 1 strzał próbny oraz 4 strzały konkursowe liczonych do punktacji.

  2. Strzelanie odbywa się z karabinka pneumatycznego wiatrówki firmy Hatsan do tarczy (14x14),
    z odległości 10 metrów, w pozycji stojącej.

  3. Karabinek wraz ze śrutem (4,5 mm) znajdować się będzie na stanowisku strzeleckim.

  4. Zabrania się korzystania z powiększających urządzeń optycznych, poziomu, podpórek itp.

  5. Zabrania się trenerom i innym osobom udzielania informacji i porad w trakcie odbywania strzelania przez zawodników.

  6. Każdy zawodnik może uzyskać maksymalnie 40 punktów, a drużyna 120.

  7. W przypadku zdobycia przez zespoły takiej samej liczby punktów o kolejności zespołu
    w klasyfikacji konkurencji decyduje większa liczba trafionych „10”, „9”, itd.

 

IV PIERWSZA POMOC

  1. Zadanie dla drużyny przedstawione zostanie w postaci dynamicznej scenki sytuacyjnej.

  2. Wszystkie elementy zadania muszą być wykonane w formie praktycznej.

  3. W trakcie wykonywania zadania członkowie drużyny mogą konsultować się ze sobą.

  4. W skład elementów zadania będą wchodziły czynności związane min z:

  • zabezpieczeniem miejsca zdarzenia,

  • bezpieczeństwem ratowników, osób poszkodowanych i świadków,

  • wezwaniem pomocy kwalifikowanej,

  • udzieleniem I pomocy poszkodowanym,

  1. Drużyna może posiadać własną apteczkę z podstawowym wyposażeniem, w przypadku jej braku niezbędne materiały zostaną przekazane podczas scenki sytuacyjnej.

  2. Maksymalna liczba punktów dla drużyny wynosi 120 punktów, które stanowią sumę punktów uzyskanych za poszczególne elementy scenki.

  3. Opiekun drużyny może obserwować wykonywanie czynności przez drużynę z wyznaczonego miejsca, jednak nie może udzielać wskazówek w jakiejkolwiek formie (dyskwalifikacja drużyny).

  4. Po wykonaniu zadania przez drużynę nastąpi podsumowanie zadania i podliczenie punktów.

 

V MANEWRY NOCNE

  1. Manewry obejmować będą nocny marszobieg z zadaniami według mapy.

  2. Przed rozpoczęciem marszu zostaną omówione zasady marszobiegu.

  3. Na trasie marszobiegu mogą występować przeszkody terenowe oraz dodatkowe zadania.

  4. Na trasie znajdować się będą ukryci obserwatorzy weryfikujący poprawność zadania.

  5. Maksymalna suma punktów możliwa do uzyskania to 120 punktów.

 

Rozdział V

ZASADY KLASYFIKACJI UCZESTNIKÓW TURNIEJU

 

  1. Suma punktów uzyskanych przez reprezentację w poszczególnych konkurencjach stanowi podstawę klasyfikacji generalnej turnieju.

  2. W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów, o kolejności decyduje ilość pierwszych miejsc zajętych w poszczególnych konkurencjach.

  3. Reprezentacje, które zajmą miejsca od 1 do 3, otrzymają puchary oraz nagrody rzeczowe.

  4. Spośród uczestników turnieju wyłoniona zostanie także trójka najlepszych zawodników
    i zawodniczek , którzy indywidualnie uzyskają największą ilość punktów.

  5. Zawodnicy, o których mowa w punkcie 4, otrzymają medale oraz nagrody rzeczowe.

  6. W klasyfikacji indywidualnej oceniany jest tor przeszkód, strzelanie oraz rzut granatem.

  7. W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów w klasyfikacji indywidualnej, o kolejności decyduje czas uzyskany na torze sprawnościowym.

 

Rozdział VI

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  1. Dane osobowe przekazywane przez Uczestników podlegają ochronie jako dane osobowe
    w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO).

  2. Administratorem danych osobowych jest Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Jarocinie
    oraz Komenda Powiatowa Policji w Jarocinie.

  3. Celem przetwarzania danych osobowych jest realizacji wszystkich czynności niezbędnych
    dla udziału w zawodach, realizacji przez Administratora usług związanych organizacją oraz udziałem Uczestników w zawodach, publikacja wyników, list startowych, obsługa reklamacji, dochodzenie roszczeń, realizacja obowiązków podatkowych.

  4. Podstawą prawną przetwarzania jest, iż przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit b) RODO) oraz do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit c) RODO).

  5. Dane osobowe mogą być ujawniane przez Administratora podmiotom z nim współpracującym przy realizacji usług, na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych (w szczególności organizatorowi zawodów, jeżeli jest nim inny podmiot niż Administrator, dostawcom usług IT, pomiarów wyników, druku itp.).

  6. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Uczestnikowi następujące prawa:

  • prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych – w takim jednak wypadku, Administrator informuje, że niemożliwe będzie wykonanie przez Administratora obowiązków organizatora imprezy, w tym w szczególności umożliwienie Uczestnikowi startu w zawodach, pomiar wyników lub wydanie nagrody;

  • prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia
    lub ograniczenia ich przetwarzania;

  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;

  • prawo do przenoszenia danych na zasadach określonych w RODO;

  • prawo skargi do organu nadzorczego.

  1. Dane osobowe będę przetwarzane przez cały okres organizacji i przebiegu zawodów, a także
    po tym czasie jeśli będzie to niezbędne do wykonanie obowiązków przewidzianych prawem
    lub realizacji interesu Administratora.

  2. Uczestnik wyraża zgodę na utrwalanie jego wizerunku w trakcie zawodów dowolną techniką oraz wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie przez Administratora z tak utrwalonego wizerunku wyłącznie w celach informacyjnych, promocyjnych i marketingowych związanych z zawodami. Niniejsza zgoda obejmuje wykorzystanie wizerunku na wszelkich polach eksploatacji, o których mowa w art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Użytkownik wyraża zgodę
    na przetwarzanie wizerunku poprzez kadrowanie, cyfrową obróbkę, kompozycję, łączenie z innymi obrazami lub wizerunkami innych osób w zakresie koniecznym dla celów opisanych wyżej.

    Opis toru przeszkód

  3. START

  4. Zawodnik przyjmuje pozycję leżenia przodem na materacu z rękami ułożonymi wzdłuż tułowia. Przywołaniem do porządku jest komenda “GOTÓW”, na którą startujący nieruchomieje
    w ustalonej wyżej pozycji, czekając na sygnał dźwiękowy, po którym startuje.

    BIEG PO „ÓSEMCE”

    Po usłyszeniu sygnału dźwiękowego, zawodnik rozpoczyna bieg w kierunku pierwszego stanowiska – dwóch stojaków ustawionych w odległości 3 metrów od startu.  Pierwszy z nich uczestnik okrąża z lewej strony, a następnie podbiega do drugiego z nich i okrąża go z prawej strony. Odległość między stojakami to 2,5 metra. Dotknięcie pachołka nie skutkuje dodaniem punktów karnych, natomiast za przewrócenie pachołka doliczane są punkty karne.

    PRZEWROTY

    Zawodnik wykonuje trzy przewroty. Pierwszy z nich jest przewrotem w przód. Następnie wykonuje obrót o 180° i wykonuje przewrót w tył. Po kolejnym obrocie o 180° wykonuje przewrót w przód. Dozwolone w tym wypadku są dwa rodzaje przewrotów: gimnastyczne i przez bark (przewroty wykonywane powinny być w płaszczyźnie strzałkowej). Z kolei pozycją wyjściową do każdego z przewrotów jest co najmniej pozycja “przysiadu podpartego”. Nie wykonanie przewrotu dyskwalifikuje zawodnika.

    MANEKIN

    Zadanie polega na przeniesieniu manekina na określonym dystansie. Ważącą 28 kilogramów kukłę należy przetransportować na odcinku 10 metrów. Zadanie to rozpoczyna się na materacu, z którego zawodnik podnosi manekina. Następnie niesie go, okrążając stojak ustawiony w odległości 5 metrów i odkłada manekina ponownie na materac. W przypadku rzutu manekina sędzia dolicza punkty karne.

    PŁOTKI

    Zawodnik ma za zadanie pokonać cztery płotki ustawione od siebie w odległości 150 cm
    i wysokości 76 cm. Podczas pokonywania płotków zawodnik może dotknąć przeszkodę, natomiast nie może przewrócić płotka. Przewrócenie płotka skutkuje dodaniem punktów karnych. Zawodnik może pokonać przeszkodę dowolną techniką.

    PIŁKI LEKARSKIE

    Zawodnik wykonuje kolejno 5 rzutów piłką lekarska (3 kg). W trakcie rzutu nie można nadepnąć na linię, ani jej nie przekroczyć. W takim przypadku dodawane są punkty karne. Taki sam skutek będzie miało rzucenie piłką na odległość mniejszą niż 5 metrów (piłka całym obwodem musi przekroczyć wyznaczoną odległość). Rzut wykonywany jest oburącz zza głowy w przód, a wszystkie udane próby powinny być odliczane na głos przez sędziego.

    SKŁONY – MM BRZUCHA

    Zawodnik kładzie się na materacu, zaczepiając stopami o drabinki (stopień zaczepienia stóp jest dowolny). Nad głową na materacu trzyma piłkę lekarską o masie 2 kilogramów. Zadaniem zawodnika jest wykonanie 10 siadów z pozycji wyjściowej (leżącej) tak, aby piłka lekarska dotknęła drabinek. Podczas wykonywania tego ćwiczenia zawodnik przenosi piłkę, dotykając nią na przemian drabinek i materaca. Każdy poprawnie wykonany skłon odliczany jest na głos przez sędziego. Niewykonanie pełnego skłonu skutkuje dodaniem punktów karnych.

    SKRZYNIE

    Zadaniem zawodnika jest pokonanie czterech pięcioelementowych skrzyń, które ustawione są od siebie w odległości 275 cm. Technika pokonywania przeszkód jest dowolna, ważne jest, aby biodra w momencie jej pokonywania znajdowały się nad skrzynią. Za źle pokonaną przeszkodę dodawane są punkty karne, natomiast za ominięcie choć jednej ze skrzyń zawodnik zostaje zdyskwalifikowany.

    BIEG WAHADŁOWY

    Zadanie polega na przebiegnięciu dystans 5 metrów pomiędzy rozstawionymi stojakami. Bieg wykonywany jest ze zmianą kierunku biegu w momencie, gdy obie stopy zawodnika znajdują się na podłożu poza linią wyznaczającą dystans. W tej konkurencji nie można sobie pomagać rękami. Każda udana próba przebiegnięcia dystansu powinna być odliczana na głos przez sędziego. Nieprzekroczenie linii pomiędzy dwoma pachołkami skutkuje dodaniem punktów karnych. Po 10 poprawnym przebiegnięciu dystansu stoper zostaje zatrzymany.

    Za każdą źle pokonaną przeszkodę sędziowie dodają 2 punkty karne, które później odejmowane są od ilości zdobytych punktów wg punktacji podanej w regulaminie.

 

 

Załącznik 1

 

ZGŁOSZENIE DO TURNIEJU

 

Pełna nazwa szkoły:

 

Adres szkoły:

Nr telefonu szkoły: Fax:

Ades e – mail szkoły:

Imię i nazwisko dyrektora szkoły:

 

ZGŁOSZENIE REPREZENTACJI

 

Imię i nazwisko kierownika reprezentacji

Tel. kontaktowy do kierownika reprezentacji:

Skład reprezentacji:

Lp.

Imię i nazwisko zawodnika

PESEL

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 

 

 

………………………………………………….

Pieczątka i podpis dyrektora szkoły

 

Powrót na górę strony