Wydarzenia 19 czerwca

   Nietrzeźwy motorowerzysta

 Prawie dwa promile alkoholu w organiźmie miał motorowerzysta zatrzymany w dniu 18 czerwca br. na drodze pomiędzy Tarcami a Wysogotówkiem. Około godziny 19:30 patrol Policji zauważył jadacego "niepewnie" motorowerzystę. Podczas kontroli okazało się, że jest to mieszkaniec gminy Jarocin Wiesław Ż.  Mężczyzna kierował pojazdem mimo, że ma zakaz kierowania pojazdami mechanicznymi.

 

Interwencje policyjne

W dniu 18 czerwca br. jarocińscy policjanci wyjeżdżali do  sześciu  interwencji. Odnotowano dwie kolizje drogowe. 

Konkurs filmowy

" B e z p i e c z n y     I n t e r n e t "

 

Uprzejmie informujemy, że Wydział Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji  w Poznaniu wraz z Zespołem Szkół Łączności im. Mikołaja Kopernika, w Poznaniu przy ul. Przełajowej 4, oraz Wielkopolskim Kuratorium Oświaty, organizują konkurs filmowy pn. „Bezpieczny Internet” adresowany do uczniów szkół gimnazjalnych i średnich województwa wielkopolskiego.

 

Konkurs ten patronatem honorowym objął Marszałek Województwa Wielkopolskiego.

 

Głównym celem konkursu jest zaprezentowanie zasad bezpiecznego zachowania w różnych sytuacjach podczas korzystania z Internetu. Przedmiotem konkursu jest natomiast przygotowanie filmu w formacie DVD, obrazującego sytuację w obszarze bezpieczeństwa w Internecie  uzupełnionego odpowiednim hasłem lub poradą.

 

Zasady konkursu:

 

1.     Konkurs oceniany jest w dwóch kategoriach wiekowych – gimnazjaliści i uczniowie szkół ponadgimnazjalnych.

 

2.     Konkurs rozgrywany jest drużynowo (2 do 3 członków w drużynie). W skład drużyny mogą wchodzić tylko uczniowie aktualnie uczęszczający do danej szkoły.

 

3.     Każda drużyna uczestniczy w konkursie pod kierunkiem nauczyciela.

 

4.     Zgłoszenia drużyny do konkursu dokonuje tylko nauczyciel-opiekun.

 

5.     Temat prac: zagrożenia podczas użytkowania Internetu.

 

6.     Wymogi techniczne:

 

·         Udźwiękowiony materiał filmowy (animacja, film) wykonany przy użyciu ogólnodostępnego oprogramowania multimedialnego,

 

·         Czas trwania animacji/filmu – nie dłuższy niż 5 minut (max 20MB)

 

·         Dozwolone formaty plików: avi, mov, mpeg

 

·         Praca powinna być przygotowana do odtworzenia w standardowych odtwarzaczach zainstalowanych w systemie Windows XP

 

·         W przypadku użycia nietypowych kodeków należy je dołączyć do pracy nagrywając na płycie z materiałem.

 

7.     Każda nadesłana praca powinna zawierać następujące dane:

 

·         Tytuł pracy

 

·         Imię i nazwisko autora

 

·         Wiek

 

·         Zgodę rodziców ucznia na wzięcie przez niego udziału w konkursie

 

·         Zgodę rodziców (w przypadku uczestników niepełnoletnich) lub uczestnika pełnoletniego konkursu na przetwarzanie danych osobowych w rozumieniu Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych.

 

więcej szczegółów w Regulaminie konkursu na stronie internetowej:

 

www.wielkopolska.policja.gov.pl

Powrót na górę strony